[sâmbătă, 1 octombrie] Moartea într-o lume a păcatului
Text de memorat:
Romani 5:12
„De aceea, după cum printr-un singur om a intrat păcatul în lume şi prin păcat a intrat moartea, şi astfel moartea a trecut asupra tuturor oamenilor, din pricină că toţi au păcătuit…”
Domnul Hristos a fost Agentul divin prin care Dumnezeu a adus la existență universul (Ioan 1:1-3,10; Coloseni 1:16; Evrei 1:2). Dar, când Dumnezeu Tatăl I-a conferit această onoare specială lui Hristos și a anunțat că împreună aveau să creeze această lume, „Lucifer a fost invidios pe Isus Hristos” (Ellen G. White, „Istoria mântuirii”, p. 14) și a complotat împotriva Lui. După ce a fost alungat din cer, Satana a decis „să distrugă fericirea lui Adam și a Evei” pe pământ și așa să producă „durere în cer”. El și-a imaginat că, „dacă putea să-i ademenească [pe Adam și pe Eva] la vreun fel de neascultare, Dumnezeu urma să găsească o modalitate prin care să poată fi iertați, ca apoi el însuși și toți îngerii căzuți să poată, într-un mod echitabil, să beneficieze împreună cu ei de mila lui Dumnezeu” (Ibidem, p. 27). Conștient de strategia lui Satana, Dumnezeu i-a avertizat pe Adam și pe Eva să nu se expună ispitei (Geneza 2:16,17). Aceasta înseamnă că și atunci când lumea era perfectă și nevinovată existau deja restricții clare pentru oameni.
De înțeles:
Căderea lui Adam și a Evei, modul în care păcatul și moartea au pus stăpânire pe lumea noastră și cum Dumnezeu a sădit o sămânță de speranță pentru omenire încă din Eden.
Studiu zilnic:
Biblia: 1 Samuel 19 – 25
1. Cum a justificat Mical în fața tatălui ei plecarea lui David?
2. Unde și cum era păstrată sabia lui Goliat, filisteanul?
3. Câți oameni care purtau efodul preoțesc de in a ucis edomitul Doeg?
4. Cine și cu ce ocazie a zis: „Tu eşti mai bun decât mine, căci tu mi-ai făcut bine, iar eu ţi-am făcut rău”?
Ellen G. White: „Rugăciunea”, capitolul 6 (până la par. „Cereți cu credință și apoi primiți”)
5. Ce obicei ne face mai slabi atât pe noi, cât și pe ceilalți?
Post-ul [sâmbătă, 1 octombrie] Moartea într-o lume a păcatului apare prima dată în Studiu Biblic.