Cum se întâmplă?

 

Pentru că Sfânta Cină este o ocazie deosebită când Dumnezeu Se întâlneşte cu poporul Său, biserica întreagă este foarte atentă ca tot ce are legătură cu acest serviciu divin să adauge un plus de sfinţenie, şi curăţia simbolurilor să fie păstrată cu solemnitate.

 

Deşi este un moment solemn, cei care iau parte la Sfânta Cină nu trebuie să fie trişti şi posomorâţi, nici să se plângă despre cât de greu este să fii creştin adevărat. Sfânta Cină este o ocazie de bucurie, pentru că Isus este prezent printre noi, prin Duhul Sfânt, şi El ne-a dat biruinţa asupra păcatului, ba mai mult, a făcut provizii de har, pentru mântuirea noastră.

 

Simbolurile folosite cu această ocazie sunt alese şi pregătite cu multă grijă, ca să nu fie în niciun fel întinate cu nimic ce ar putea aminti în vreun fel de păcat.

 

Vinul este must dulce, suc de struguri nefermentat, pentru că fermentarea este un simbol al păcatului şi al morţii. El simbolizează însăşi viaţa şi reprezintă sângele lui Hristos, izvorul vieţii pentru noi, atât pentru viaţa aceasta, de pe pământ, cât şi pentru cea viitoare, veşnică.

 

Pâinea pentru Sfânta Cină este nedospită, adică fără drojdie, pentru că aluatul, sau dospeala, a fost dintotdeauna privit ca un simbol al păcatului şi al învăţăturilor false (1 Corinteni 5:6-8; Matei 16:6,12). Pâinea nedospită este singura reprezentare corectă a trupului lui Hristos, care este „Mielul fără cusur şi fără prihană” (1 Petru 1:19).

 

În biserica noastră se practică „împărtăşirea deschisă”. Toţi membrii care simt că pot lua parte sunt invitaţi să facă acest lucru. Noi nu putem judeca ce se întâmplă în inima omului – numai Dumnezeu poate. Iar participarea noastră nu trebuie să fie condiţionată de a altora – dacă el ia Cina, iau şi eu. Nu. Hotărârea de a participa la Sfânta Cină este individuală.


Părerea mea