[luni, 12 aprilie] Omul Noe
2. Din toate pasajele care vorbesc despre răul din lumea antediluviană, omul Noe se distinge în contrast cu cei din jurul lui. Urmărește în textul de mai jos cele trei aspecte particulare pe care Biblia le menționează despre el. În măsura în care poți, scrie ce crezi că înseamnă aceste trei aspecte:
Genesa 6:9
„ Noe era un om neprihănit şi fără pată între cei din vremea lui: Noe umbla cu Dumnezeu”.
a) Noe era „un om neprihănit”
b) El era „fără pată”
c) El „umbla cu Dumnezeu”
Fără nicio îndoială, Noe era un om care avea o relație mântuitoare cu Domnul. Era cineva cu care Dumnezeu putea lucra, cineva care Îl asculta, I se supunea și se încredea în El. Iată de ce Domnul a putut să îl folosească pe Noe pentru a-Și împlini planurile și de ce Petru, în Noul Testament, l-a numit un „propovăduitor al neprihănirii” (2 Petru 2:5).
3. Cum ne ajută textul de mai jos să înțelegem relația dintre Noe și Domnul?
Geneza 6:8
„Dar Noe a căpătat milă înaintea Domnului”.
Cuvântul „milă” apare aici pentru prima dată în Scriptură și în mod clar are același înțeles ca în referințele din Noul Testament unde este descrisă bunăvoința plină de îndurare a lui Dumnezeu manifestată în dreptul păcătoșilor lipsiți de orice merite. Astfel, noi trebuie să înțelegem că oricât de „fără pată” și de „neprihănit” a fost Noe, și el era tot un păcătos care avea nevoie de harul nemeritat al Dumnezeului său. În sensul acesta, Noe nu este cu nimic diferit de niciunul dintre noi care caută sincer să-L urmeze pe Domnul.
Înțelegând că Noe a avut nevoie de harul lui Dumnezeu așa cum avem și noi, privește la viața ta și întreabă-te: S-ar putea spune despre mine că sunt „neprihănit” și „fără pată” și că „umblu cu Dumnezeu”? Scrie motivele pentru oricare ar fi răspunsul tău și, dacă poți, împărtășește-le în cadrul grupei din Sabat.
Post-ul [luni, 12 aprilie] Omul Noe apare prima dată în Studiu Biblic.