[sâmbătă, 2 decembrie] Misiunea în beneficiul celor greu de abordat (I)

 

 

Text de memorat:

 

 

Faptele apostolilor 17:24

„Dumnezeu care a făcut lumea şi tot ce este în ea este Domnul cerului şi al pământului şi nu locuieşte în temple făcute de mâini”.

 

 

Descriind ceea ce făcea Pavel în Atena, Luca a scris: „În sinagogă stătea deci de vorbă cu iudeii şi cu oamenii temători de Dumnezeu, iar în piaţă stătea de vorbă în fiecare zi cu aceia pe care-i întâlnea” (Faptele 17:17).

 

În mod natural, lui Pavel i-ar fi fost cel mai comod să lucreze printre evrei, cei asemenea lui. Însă el nu s-a mulțumit să lucreze doar în mijlocul poporului său. El fusese chemat să îi abordeze și pe alții.

 

Sau Pavel ar fi putut să lucreze doar cu „oamenii temători de Dumnezeu”, a căror perspectivă asupra lumii suferise deja schimbări majore. Aveau o bază biblică pe care Pavel putea construi, chiar dacă tot mai trebuiau să Îl cunoască pe Dumnezeul de care se „temeau” – Isus, Mesia.

 

Dar, nu, în timp ce se afla în Atena, o cetate faimoasă pentru filozofia ei, Pavel a căutat să îi abordeze și pe oamenii de acolo. Mulți dintre aceștia proveneau dintr-un mediu complet diferit de cel al evreilor și aveau o perspectivă complet diferită față de cea a evreilor și a istoriei lor sacre, pe care se întemeia credința pe care Pavel voia să le-o facă cunoscută atenienilor.

 

Cum a procedat Pavel când i-a abordat pe acești oameni și ce putem învăța din încercările lui?

 

 

Studiu zilnic

 

Biblia: Isaia 3 – 9
1. Cine asuprea și stăpânea poporul Domnului?
2. Ce spune Isaia despre cei care se înfierbântă de vin?
3. Cum a fost ispășit păcatul lui Isaia în anul morții regelui Ozia?
4. Cum se va întări și se va sprijini împărăția Copilului?

 

Ellen G. White: „Divina vindecare”, capitolul „Învățarea și vindecarea” (de la „O viață cu un orizont deschis” la final)
5. Ce să facă cei care s-au pregătit pentru lucrare misionară medicală în alte țări?

 

Post-ul [sâmbătă, 2 decembrie] Misiunea în beneficiul celor greu de abordat (I) apare prima dată în Studiu Biblic.