Poate că cel mai bun rezumat al obiceiurilor bune și sănătoase a fost făcut de Ellen White. Astăzi, acest rezumat al ei este cunoscut adesea sub numele de „legile sănătății”.

 

Cum te situezi față de aceste opt legi?

– aer curat (Respiri adânc și conștient de câteva ori pe zi?); – lumina soarelui (Ieși la soare ori de câte ori ai ocazia, fără să te expui însă prea mult?);

– cumpătare (Muncești peste măsură? Dormi prea mult? Mănânci prea mult? Faci prea multă mișcare? Prea mult, chiar și în cazul unui lucru bun, nu este sănătos.);

– odihnă (Dormi între 7 și 9 ore în fiecare noapte? Te duci la culcare și te trezești aproximativ la aceeași oră în fiecare zi?);

– mișcare (Te menții activ atât cât este posibil?);

– dietă adecvată (Eviți grăsimile, zahărul și mâncărurile rafinate? Adopți o dietă săracă în grăsimi, bogată în carbohidrați, care să includă o mulțime de fructe proaspete, vegetale și cereale?); – apă (Bei 6-8 pahare de apă în fiecare zi? Faci baie sau duș zilnic?);

– încrederea în puterea divină (Fără aceasta, stresul și îngrijorarea pot copleși pe oricine. Amintește-ți că ceea ce contează pentru tine este important și pentru Dumnezeu.)

 

Săptămâna aceasta, am observat în ce fel se formează obiceiurile în creierul nostru. De asemenea, ne-am oprit atenția asupra câtorva zone importante ale vieții, în care obiceiurile bune au o importanță vitală.

 

Citește Proverbele 22:6. Gândește-te ce spune acest verset despre dezvoltarea obiceiurilor bune. O faptă sau o reacție – fie bună sau rea – devine obișnuință, a doua natură, dacă este repetată des. Acest lucru fiind adevărat, merită să acordăm atenție obiceiurilor pe care ni le formăm în fiecare zi.