[sâmbătă, 28 august] Odihna Sabatului
Text de memorat:
Leviticul 23:3
„ Şase zile să lucraţi, dar ziua a şaptea este Sabatul, ziua de odihnă, cu o adunare sfântă. Să nu faceţi nicio lucrare în timpul ei: este Sabatul Domnului în toate locuinţele voastre”.
Auzim tot felul de argumente împotriva Sabatului zilei a șaptea, nu-i așa? De la ideea că Isus a schimbat Sabatul cu duminica sau că l-a anulat la aceea că Pavel sau apostolii au înlocuit Sabatul zilei a șaptea cu duminica, în cinstea învierii, și multe altele. În ultimii ani, unele argumente au devenit mai sofisticate, pretinzând, de exemplu, că Isus este odihna noastră de Sabat și, prin urmare, nu trebuie să sfințim ziua de Sabat sau oricare altă zi. Și, desigur, va exista întotdeauna argumentul, oricât de ciudat este, că odihnindu-ne în ziua de Sabat noi căutăm cumva să ajungem în cer prin puterile noastre.
Pe de altă parte, unii creștini au devenit mai interesați de noțiunea de odihnă, de o zi de odihnă, și, deși susțin că acea zi este duminica sau că nu contează care este, au adoptat ideea biblică de odihnă și faptul că ea este importantă.
Bineînțeles, ca adventiști de ziua a șaptea înțelegem perpetuitatea Legii morale a lui Dumnezeu și faptul că ascultarea de porunca a patra nu ne ajută să ajungem în cer mai mult decât ascultarea de porunca a cincea, a șasea, prima sau oricare alta dintre cele zece.
Săptămâna aceasta ne vom ocupa mai mult de odihna pe care Dumnezeu ne-a dat-o în porunca Sabatului și de motivul pentru care ea este importantă.
Studiu la rând:
Biblia: Faptele 26–Romani 4
1. Cine și ce credea despre efectul învățăturii asupra lui Pavel?
2. Ce gând era străin de Pavel, când a fost silit să ceară să fie judecat de cezar?
3. Ce se va întâmpla cu „cei ce au păcătuit fără lege”?
4. La ce anume nu s-a uitat Avraam?
Ellen G. White: „Evanghelizare”, subcapitolul „Muzica în evenghelizare”
5. Cum Se bucură Domnul Însuși pentru biserica Sa?
Post-ul [sâmbătă, 28 august] Odihna Sabatului apare prima dată în Studiu Biblic.