[joi, 26 august] Păzirea Sabatului
Dumnezeu îi poruncește poporului Său să țină Sabatul. Chiar alături de poruncile de a nu ucide și de a nu fura, se află porunca de a ne aduce aminte de Sabat, deși Biblia nu ne oferă detalii cu privire la modul exact în care trebuie să-l păzim.
6. Care ar trebui să fie atmosfera pe care să o creăm și să o promovăm în Sabat? Vezi Psalmii 92 și Isaia 58:3.
Psalmii 92
1 Frumos este să lăudăm pe Domnul şi să mărim Numele Tău, Preaînalte, 2 să vestim dimineaţa bunătatea Ta şi noaptea credincioşia Ta, 3 cu instrumentul cu zece coarde şi cu alăuta, în sunetele harpei. 4 Căci Tu mă înveseleşti cu lucrările Tale, Doamne, şi eu cânt de veselie când văd lucrarea mâinilor Tale. 5 Cât de mari sunt lucrările Tale, Doamne, şi cât de adânci sunt gândurile Tale! 6 Omul prost nu cunoaşte lucrul acesta şi cel nebun nu ia seama la el. 7 Dacă cei răi înverzesc ca iarba şi dacă toţi cei ce fac răul înfloresc, este numai ca să fie nimiciţi pe vecie. 8 Dar Tu, Doamne, eşti înălţat în veci de veci! 9 Căci iată, Doamne, vrăjmaşii Tăi, iată vrăjmaşii Tăi pier: toţi cei ce fac răul sunt risipiţi. 10 Dar mie, Tu-mi dai puterea bivolului şi m-ai stropit cu untdelemn proaspăt. 11 Ochiul meu îşi vede împlinită dorinţa faţă de vrăjmaşii mei şi urechea mea aude împlinirea dorinţei mele faţă de potrivnicii mei cei răi. 12 Cel fără prihană înverzeşte ca finicul şi creşte ca cedrul din Liban.13 Cei sădiţi în Casa Domnului înverzesc în curţile Dumnezeului nostru. 14 Ei aduc roade şi la bătrâneţe; sunt plini de suc şi verzi, 15 ca să arate că Domnul este drept, El, Stânca mea, în care nu este nelegiuire.
Isaia 58:3
„La ce ne foloseşte să postim – zic ei – dacă Tu nu vezi? La ce să ne chinuim sufletul, dacă Tu nu ţii seama de lucrul acesta?’ Pentru că – zice Domnul – în ziua postului vostru vă lăsaţi în voia pornirilor voastre şi asupriţi pe simbriaşii voştri”.
Fiindcă Sabatul înseamnă celebrarea creării și a răscumpărării noastre, atmosfera lui ar trebui să fie una de bucurie și de încântare în Domnul, și nu una de tristețe.
Aducerea-aminte despre Sabat nu începe în ziua a șaptea. După cum primul Sabat a fost apogeul săptămânii creării lumii, la fel și noi ar trebui să ne „aducem aminte de ziua a șaptea” toată săptămâna și să planificăm totul mai dinainte ca să putem pune deoparte activitățile din timpul săptămânii și „s-o sfințim”. Pregătirea deliberată din timpul săptămânii, și în special în ziua pregătirii (Marcu 15:42) sau vinerea, este esențială, iar bucuria sporește pe măsură ce crește așteptarea acestei zile speciale.
7. Ce aspect important cu privire la păzirea Sabatului este subliniat în Leviticul 19:3?
Leviticul 19:3
„Fiecare din voi să cinstească pe mamă-sa şi pe tatăl său şi să păzească Sabatele Mele. Eu sunt Domnul, Dumnezeul vostru”.
Păzirea Sabatului mai înseamnă și cultivarea relațiilor cu familia și cu prietenii. Dumnezeu ne pune la dispoziție un timp pentru părtășie cu întreaga familie, și aceasta include odihnă chiar și pentru servitori și pentru animalele pe care familia le deține (vezi Exodul 20:8-11). Sabatul și familia merg mână-n mână.
Deși odihna și timpul cu familia sunt principii importante, păzirea Sabatului ai înseamnă și participarea la închinarea colectivă față de Dumnezeu, împreună cu familia bisericii noastre. Isus a participat la serviciile de închinare (și chiar le-a condus) când a fost pe pământ. (Vezi Leviticul 23:3; Luca 4:16 și Evrei 10:25.)
Chiar dacă rutina și ritmul nostru din timpul săptămânii pot fi grăbite, totuși, adânc în inima noastră, există o dorință după adevărata odihnă de Sabat, după adevărata comuniune cu Făcătorul nostru. Atunci când ne aducem aminte să ne oprim din preocupările și din activitățile noastre pentru a petrece timp cu Dumnezeu și pentru a cultiva relațiile cu semenii noștri, putem intra în ritmul și în odihna Sabatului.
Care a fost experiența ta în legătură cu Sabatul și cu binecuvântările care pot deriva din respectarea lui? Ce ai putea face mai mult pentru a-l transforma în timpul sacru care ar trebui să fie?
Post-ul [joi, 26 august] Păzirea Sabatului apare prima dată în Studiu Biblic.